Ledig!

Ja nu är jag ledig ända tills på måndag. :D Så jäkla underbart!! Var ett tag sen jag var ledig så många dagar. Har jobbat två nätter och det har gått bra. Den lilla har skött sig bra, har buffat runt lite därinne, sen blir magen stenhård på morgonen då går det inte att ta misste om att jag är gravid.  Det är så häftig känsla att känna någon som rör sig inuti mig. Jag har inte känt nånting med handen utanpå magen än men det kommer väl snart.  =)

I lördags kom Linda, Andreas och C's underbara brorsdöttrar. Då var det fullfart i vårat hus. Dom var så spidade av allt godis dom fått i bilen upp. =) Katterna var inte lika glada över deras besök. :P Barn är otäcka varelser enligt dom. Ska bli spännande att se hur dom reagerar när vi får hem våran lilla knodd. Men det kommer bli nånting annat då, för när dom är så små gör dom ju ingenting mot missarna. Det kommer med åren och då har dom vant sig med barn (förhoppningsvis).
Vi bjöd på plankstek och barnen fick göra sin egen meny. Tilde valde köttbullar och makaroner (hur kan man välja det om man får välja på vad man vill???) och Jonna valde hamburgare. Vi åt och åt så alla satt och pustade efter maten. Vi orkade förflytta oss till soffan efter iaf och där halvlåg alla resten av kvällen. Tjejerna var duktiga och somnade i vårat arbetsrum där vi hade blåst upp en madrass till dom. Andreas och Linda låg i gästrummet uppe och vi sov i vårat sovrum uppe, så tjejerna sov ensamma nere men det var inga problem.
Halv sju vaknade Tilde och kom upp och ropade, så då fick vi känna på hur det var att vara småbarnsföräldrar. Det är väl bara att börja vänja sig.. :) Vi fick iaf ligga kvar i sängen till nästan halv åtta. Då gick vi ner och dukade fram frukost. Så mysigt att äta frukost tillsammans. Sen packade dom ihop sina saker och for vidare upp till Sälen där dom ska tillbringa hela veckan i backen. =)
Jag och Christian tog oss en promenad till mamma och pappa efter att dom åkt och fikade lite, sen blev det lunch ute på deras altan, i solen var det över 30 grader, så underbart!! På eftermiddagen åkte vi och hälsade på Sara och Mathias. Vi fyra har ju ett spännande år framför oss, vi ska ha barn den 1 aug och dom ska ha den 12 aug. =) Så vi kanske hamnar på bb samtidigt, fasen vad häftigt det skulle vara. :D Så till hösten är det barnvagnsligan som är ute. =) Sen lovade jag Sara en plats i min pool i sommar, så vi kan svalka oss medans Christian och Mathias arbetar. Vi ska peka vad dom ska göra. =) Hehe..

På lördag åker C på kryssning med grabbarna, så jag blir ensam hemma i helgen. Men på lördagen ska jag och mamma sälja en massa saker på loppis i Falun.

Nej nu ska jag kolla med C om vi ska gå ut och rensa lite förrådet.

Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0