2011-04-26

Nu blev det ett uppehåll sen sist jag skrev, har jobbat mycket och sen var det påsk och en massa händelser.

Förra veckan jobbade jag natt i början av veckan, sen på skärtorsdagen åkte jag på magsjuka. Mådde konstigt hela dagen och kunde inte sätta fingret på vad som var fel. Trodde att det var mitt bltr som spökade igen. Skulle jobba på natten så jag åkte och handlade lite som jag skulle ha med mig på natten och när jag kommer hem börjar jag spy. Då var frågan, var det en "vanlig" gravidspya eller magsjuka? Det var magsjuka på jobbet och många som var magsjuka just då. Velade länge om jag skulle jobba eller inte men sen behövde jag inte tänka mer för sen spranf jag på toa flera gånger med dålig mage. Så jag var sjukskriven torsdag och fredag natt. Mådde bättre på fredagen men fortfaranade kände man att man inte var helt 100 i kroppen.
En annan sak som hände förra veckan var att Christian sålde sin älskade TT, så nu har vi bara en bil. :/ Känns sådär just nu, mycket planerande och pusslande för att det ska gå ihop med våra jobb. Så nu letar vi efter en V70 för fulla muggar.. Var och provkörde flera stycken förra veckan men ingen som var bra. En av dom var kanonfin och allt var perfekt fram tills vi fick höra ett knackljud i motorn som inte skulle vara där. =( Satan vad svårt det ska vara att hitta en bil med alla våra krav.. Men en dag inom en snar framtid hoppas jag ska vi finna den. :D Ni får hålla tummarna åt oss.

På lördagen var vi bjudna hem till mamma och pappa på påskbord, mums vad gott det var. Vi satt på altanen och bara njöt av värmen. Helt sjukt underbart väder det var i helgen, nästan rena sommaren. På söndagen var vi och provkörde en v70 på mats bilar men det var inget att ha, tror att det var en ungdom som haft den och kört slut på den för den var riktigt trött. 
Sen åkte vi hem en stund till mamma och pappa och låg och njöt i solen en stund innan vi åkte till Jonas och Linda på födelsedagsfika. Linda fyllde i början av april och Jonas fyller år idag. :D Grattis på dig igen!! Kollade runt på hans "nya" tomt och byggnader som hörde till.
Söndag var det ju och då är det ju tacos men jag var inte dugg sugen på det. Är första gången på flera år som jag inte velat ha det. Försökte på alla sätt att få killarna att vilja grilla men NEJ!!! Så killarna åt sin tacos och jag åkte och köpte en kycklingrulle. Kändes kanon konstigt men vad skulle jag göra, men ångrade absolut inte mitt val när killarna åt.

Igår måndag var det ju röd dag men det hjälper inte en undersköterska för det finns inga röda dagar för oss.. :P Folk blir sjuka iaf tyvärr. Tänk om alla kunde bli sjuka vardagar mellan 7-16.. :P Men men det var bara för mig att åka till avd 27 och arbeta igår eftermiddag. Sen var det bara att åka hem och lägga sig för imorse ringde klockan 5.25 för mer jobb.. Men nu är det nedräkning på veckorna innan jag får gå hem. :D Så det känns helt okej iaf.

Under gårdagen var Christian jätte duktigt och tog ner 1 1/2 träd. Det stora körsbärsträdet är inte riktigt nere än för det var så himla hårt att han måste slipa om kedjan på motorsågen. Men alla grenar är nere så det är bara stammen kvar så det blev så ljust i vardagsrummet. :D Hur fint som helst blir det. Sen är det bara ett äppelträd som ska bort och vinbärsbuskarna. Sen är trädgården perfekt.
Vi blir av med växthuset också. :D Jag har absolut inga gröna fingrar plus att det stod helt fel, förstår inte riktigt hur dom tänkte när dom satt upp det där. Under påskmiddagen hos mamma och pappa fick vi reda på att Jonas och Linda letade efter ett växthus, så dom åkte hem och kollade på hur det såg ut och bestämde sig för att dom ville ha det. :D Så snart kommer dom och plockar ner det. =)

Imorgon ska jag jobba a tur igen så jag ska kolla på BB sen blir det sängen för min del. Sov lite oroligt natten som var men tror inte det blir några problem inatt, känner mig trött i kroppen. Morgan är då inte trött för i magen är det full cirkus. :D Myyyysss.. 

Nej nu ska jag gosa ner mig lite i soffan och kolla på BB.. Hörs en annan dag!!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Carro

Hur levande är den här bloggen egentligen! Skriv nåt så jag slipper ha så tråkigt när jag ammar!! :p

2011-05-21 @ 18:36:22
URL: http://carroscaroline.blogg.se/
Postat av: Carro

Hallååå blooggeen..!! (klok gren) ;p

2011-10-08 @ 00:30:35
URL: http://carroscaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0