2011-04-11

Idag behövde jag inte gå upp tidigt, var så skönt att få sova ut. Jag gick upp och plockade undan disken och slängde i Christians vinterjacka i tvätten, nu ska den inte användas mer (förhoppningsvis).
När Carro och Hannes kom så gräddade jag scones som vi smaskade på. Mycket gott, har längtat efter det ett tag men inte haft något tillfälle att göra några, men nu kom det. =) Hannes fick sin present också, jag har gjort ett fia spel till honom. Fastnade för det för några år sen när jag gjorde det till Jennifers födelsedag och har nu gjort några stycken till olika personer. Är så roligt att brodera det, tror jag har gjort 5 st. =) En rolig present att ge bort tycker jag.


Timmarna bara sprang iväg när Carro var här, helt plötsligt kom Christian hem trodde han hade slutat tidigare men så var det inte.
När dom åkte hem så åkte jag och C till maxi och handlade lite tillbehör till maten. C ringde under dagen och tyckte det var dags att premiär grilla idag när det var så varmt och skönt ute och tyckte jag var en lysande ide. Det blev grillad fläskfile, halluomi och klyftpotatis med turkiskyoghurt med mango chutney i. Mums vad gott det var, jag njöt av varje liten tugga jag åt. Tänk att grillat kan vara så gott.

Idag när jag kollade ut på gården såg jag två krokusar kommit upp. VÅR!!!!

Det är första bilden jag tagit med min nya telefon.. :D Mycket bra! Inatt kommer den att börja funka helt. Bytte ju abonnemang och ville ha mitt gamla nummer kvar så då skulle det ta några dagar att få över det till telia. Men inatt klockan 03 ska det funka står det, så det är väl bara att hålla tummarna att det blir så. Vill ju använda den nu och leka lite med den så man lär sig den. Klurigt med en ny när man haft den gamla så länge, allt ska läras om. =)


Imorgon ska vi till bm. =) Lyssna på bebisens hjärtljud hoppas jag att vi får göra. Ska bli spännande. =) Första gången som Christian ska följa med till henne, får se om han har några funderingar och vad han tycker om barnmorskan. =)

Snart börjar en unge i minuten, tycker det är rikigt kul och intressant att kolla på. Blir inte ett dugg rädd inför förlossningen, längtar bara ännu mer tills det är dags. =) Hoppas bebisen gör likadant som sin pappa och morbror och tittar ut 3 veckor för tidigt och inte gör som sin mamma och ligger i magen 2 veckor extra.. :P

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0